Opatření děkanky č. 1/2022 ****************************************************************************************** * Podmínky pro výkon práce z domova a výkon práce v sídle UK FTVS v období od 17. 1. – 13. ****************************************************************************************** Zpracoval: právník UK FTVS Odpovídá: vedoucí pracovníci UK FTVS Úvod a) Toto opatření je vydáváno výhradně pro potřeby stanovení procesních postupů a podmínek s epidemiologickou situací v České republice pro výkon práce z domova a pro výkon práce v období od 17. 1. – 13. 2. 2022 (dále jen „předmětné období“). b) Toto opatření je vydáváno v souladu se Zákonem č. 262/2006 Sb. (Zákoník práce). c) Toto opatření je vydáváno v souladu s Opatřením rektora UK č. 14/2020, resp. 40/2020 a Opatření kvestora č. 4/2020 a dále v souladu s Opatřením děkanky UK FTVS č. 19/2020. Čl. 1 Rozsah účinnosti Toto opatření je účinné pro všechny zaměstnance UK FTVS s platnou pracovní smlouvou, dohod činnosti a dohodou o provedení práce, kterým byl po písemném souhlasu nadřízeného vedoucíh v souladu s postupem dle Čl. 3 Opatření č. 19/2020 určen výkon práce z domova a to i ve sm děkanky č. 15/2020, čl. 3, část „Vedoucí pracovníci“, není-li v rozporu s tímto opatřením. Čl. 2 Pracovní režimy v předmětném období Práce z domova: Zaměstnavatel určuje, že v období od 17.1. – 13. 2. 2022 budou zaměstnanci dle čl. 1 tohot vykonávat práci po dohodě a souhlasu vedoucích pracovníků z domova (dále jen „práce z domo O“). Všechny osoby definované v Čl. 1, kterým byl po písemném souhlasu nadřízeného vedoucího pr jeho pokynem výkon práce z domova ve smyslu § 317 zákona č. 262/2006 Sb. (zákoník práce) a jsou povinné řídit se pravidly tohoto opatření tak, aby při výkonu své činnosti vždy dodrž pro výkon práce z domova, které jsou blíže specifikovány v příloze č. 1 a 2 Opatření děkan Práce v sídle UK FTVS: Zaměstnanci, jejichž druh a povaha práce dle jejich pracovně-právního vztahu nelze v někte předmětném období vykonávat z domova a jejichž výkon práce v sídle UK FTVS je žádoucí pro vědecké a tvůrčí činnosti a provozu, budou i nadále v určitých dnech docházet do práce dle smlouvy. Tito pracovníci jsou v průběhu předmětného období povinni se řídit aktuálními epi opatřeními. Překážky na straně zaměstnavatele: Ti zaměstnanci, jejichž druh a povaha práce umožňuje v předmětném období vykonávat práci z zaměstnavatel vzhledem k povaze jejich druhu práce a předmětného období nemá možnost přidě (určuje vedoucí pracovník), budou ve smyslu § 207 a násl., zákoníku práce v předmětném obd tzv. překážkách v práci na straně zaměstnavatele. Jedná se o ty zaměstnance, kteří mohou v v předmětném období z domova, není nutná jejich osobní účast a výkon práce v sídle UK FTVS období, avšak UK FTVS není schopna takovým zaměstnancům práci pro výkon z domova přidělova Čl. 3 Informační povinnosti vedoucích pracovníků Vedoucí pracovníci nejpozději do 14. 1. 2022 do 12h doručí na personální oddělení vyplněno režim pracovních činností pouze u zaměstnanců, kteří v předmětném období alespoň jednou mu v prostorách zaměstnavatele nebo obdrží alespoň jednou překážku v práci, a to podle Příloh opatření. V případně následných změn v režimu pracovních činností zaměstnanců pracoviště o neprodleně informují personální oddělení tak, že odešlou aktualizovanou verzi Přílohy č. 1 Čl. 4 Plán a rozvržení práce z domova Vedoucí pracoviště rozvrhuje H/O v jednotlivých dnech předmětného období na jemu podřízené této skutečnosti informuje své podřízené. Pracovník, kterému byla rozvržena H/O následně písemnou formou informuje vedoucího o konkr pracovních činností v jednotlivých dnech předmětného období včetně přesně definovaných výs nejpozději poslední pracovní den měsíce předcházejícímu rozvrhovanému měsíci H/O. Vedoucí pracovník tento plán činnosti v případě jeho kvalitativní a kvantitativní relevanc schvaluje a informuje o této skutečnosti jemu podřízené pracovníky. V případě kvalitativní nedostatečnosti plán činnosti modifikuje. Vedoucí pracovník schválené plány činnosti všech jemu podřízených pracovníků zasílá za cel souhrnně na email: HO2020@ftvs.cuni.cz a to nejpozději první pracovní den předmětného obdo Vedoucí pracovník v průběhu předmětného období pravidelně monitoruje a kontroluje činnosti plánů H/O. Čl. 5 Evidence pracovní doby a výkaz činnosti Každý pracovník, kterému byl v předmětném období určen pracovní režim H/O, vede na denní b pracovní doby, kterou na konci předmětného období odevzdává vedoucímu pracoviště. K poslednímu pracovnímu dni v režimu H/O v předmětném období zpracovává pracovník výkaz či výkaz obsahuje písemné zhodnocení plnění měsíčního plánu a odevzdání stanovených výstupů. Vedoucí pracovník tyto výkazy souhrnně za celé pracoviště odevzdá na personální oddělení n pracovních dnů po konci předmětného období. Čl. 6 Závěrečné ustanovení Toto opatření nabývá platnosti okamžikem jeho podpisu a vyvěšením na úřední desce UK FTVS 17. 1. 2022. Toto opatření je stanoveno na dobu určitou, po dobu předmětného období, tj. o 2022. Dohoda o výkonu práce z domova mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nabývá účinnosti dnem p č. 2 Opatření děkanky č. 19/2020, a dále po následném doručení na personální oddělení v so Opatření děkanky č. 19/2020. Přílohy: Příloha č. 1 Evidence a pracovní režim zaměstnanců pracoviště V Praze, dne 11. 1. 2022 doc. MUDr. Eva Kohlíková, CSc. děkanka UK FTVS