Opatření děkana č. 12/2022 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Zpracoval: děkan UK FTVS Odpovídá: proděkan pro vnitřní záležitosti, celoživotní vzdělávání a statutární zástupce d K provedení čl. 3 odst. 2 Opatření rektora č. 28/2021 (Rámcové principy kariérního rozvoje a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově), Opatření rektora č. 55/2021 (Zákl personální politiky) a Opatření rektora č. 56/2021 (Katalogy prací a pracovních pozic pro stanovuji Karierní řád Fakultě tělesné výchovy a sportu, Univerzity Karlovy (dále jen FTVS Tímto opatřením se definují principy kariérního rozvoje akademických, vědeckých pracovníků Fakultě tělesné výchovy a sportu, Univerzity Karlovy (dále jen FTVS). Opatřením je vymezen tvorby kariérního plánu a stanoveny pravidla pro hodnocení pracovních výsledků zaměstnanců Čl. 1 Tvorba kariérního plánu osobního rozvoje akademických, vědeckých pracovníků a lektorů na U 1.Tvorbou plánu kariérního rozvoje akademických, vědeckých pracovníků a lektorů (dále jen je povinován každý akademický, vědecký pracovník a lektoři (dále jen pracovníci), kteří poměr na dobu neurčitou i určitou s délkou trvání minimálně jeden (1) rok. 2.Kariérní plán se nestanoví u pracovníků přijímaných na dobu určitou, u kterých není výhl prodloužení pracovního poměru (například postdoktorandů nebo jiných pracovníků se sjedna pracovního poměru kratší než tři roky). Požadavky na výkon práce v oblastech definovanýc jsou specifikovány v náplni práce. 3.Pracovníci s pracovním poměrem na dobu určitou zpracovávají kariérní plán na dobu platno smlouvy, je-li uzavřena na dobu kratší než tři (3) roky a právě na tři(3) roky, je-li uz delší tří (3) let. 4.Nově přijatý pracovník má nárok na adaptační období (vstupní zaškolení, seznámení se vni UK a fakulty a dalšími předpisy dotýkajíce se výkonu jeho pracovní činnosti, seznámení s zaměstnance UK, s Etickým kodexem včetně problematiky prevence sexuálního obtěžování a d obtěžování a násilí na jedinci či skupině osob). Délku adaptačního období určuje vedoucí přičemž je zpravidla totožná s dobou trvání zkušební doby, nejdéle však tři kalendářní m vznikem pracovního poměru. 5.Pracovník zpracovává kariérní plán v souladu se svým zařazením do mzdové třídy, náplní p součinnosti s vedoucím katedry/pracoviště, na kterém je zařazen. 6.Za určení pracovní náplně každého zaměstnance vykonávajícího pedagogickou, tvůrčí a osta zodpovědný vedoucí katedry, který v této souvislosti zohledňuje (1) Organizační řád kate činností a rozvoje katedry v souladu s prioritami FTVS, viz Dlouhodobý záměr FTVS https: FTVS-2229.html, (3) Zabezpečení studijních programů, (4) Probíhající projektovou a doplň včetně CŽV a (5) Participaci zaměstnance na rozvoji tvůrčí činnosti v programu Cooperati vedoucím výzkumného týmu. 7.Vedoucí katedry/pracoviště zodpovídá za stanovení relevantní náplně práce zaměstnance ur s vnitřními předpisy UK, FTVS a dalšími předpisy, zejména za určení, zda zaměstnanec je pracovníkem podle zákona o vysokých školách. Tato skutečnost je do nových pracovních sml výslovně. 8.Vedoucí katedry/pracoviště identifikuje a specifikuje pracovní úkoly v jednotném formulá náplně zaměstnance FTVS, který je unifikován na úrovni minimálních požadavků plnění prac podle zařazení zaměstnance do mzdové třídy. Vedoucí katedry doplňuje další úkoly a činno souvisí s výkonem práce konkrétního zaměstnance tak, aby přidělovaná práce korespondoval pracovní náplně. 9.Vedoucí katedry/pracoviště vždy provede osobní pohovor s pracovníkem za účelem: (1) příp plánu, (2) schválení kariérního plánu, (3) hodnocení plnění kariérního plánu, a to v ter vedoucím katedry a v souladu s termíny danými čl. 5 tohoto opatření. 10Kariérní plán se zpracovává ve formuláři Kariérní plán pracovníků FTVS, který je součást metodického pokynu. Zpracovaný a podepsaný kariérní plán pracovník elektronicky a dále v podepsaný předá vedoucímu katedry/pracovišti, který jej schvaluje. 11Schválený kariérní plán je uložen v osobní složce zaměstnance na personálním oddělení a vedoucího katedry/pracoviště. 12Kariérní plán může být v návaznosti na jeho plnění, výsledky pravidelného hodnocení prac zaměstnance vedoucím katedry/pracoviště i v důsledku objektivních okolností (např. změna stavu, čerpání mateřské či rodičovské dovolené, dlouhodobé pracovní neschopnosti, péče o čerpání tvůrčího volna a další okolnosti zvláštního zřetele hodné) aktualizován na zákla pracovníka adresované vedoucímu katedry/pracoviště anebo na základě rozhodnutí vedoucího pracoviště. O oprávněnosti žádosti pracovníka rozhoduje vedoucí katedry/pracoviště. 13V případě změny pracovního zařazení pracovníka nebo změny mzdové třídy je povinností pra zpracovat nový kariérní plán vždy. Termín pro zpracování nového kariérního plánu určuje pracoviště. 14Doporučený plán kariérního postupu uvedený v příloze Opatření rektora č. 28/2021 Rámcové kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově j FTVS v době vstupu v platnosti tohoto opatření v souladu s čl. 4. OR č. 28/2021 uplatňov ohledem na potřeby fakulty zejména se zřetelem na předchozí výsledky pravidelného hodnoc a vědeckých pracovníků a pracovišť (viz Opatření děkanky č. 1/2016), Evaluace akademický pracovníků FTVS a dále s ohledem na potřeby personálního zajištění aktuálně platných akr studijních programů, udržitelného rozvoje tvůrčí a vzdělávací činnosti fakulty, působení orgánech fakulty i s ohledem na fázi kariéry pracovníka. Čl. 2 Hodnocení kariérní plánu pracovníka a Hodnotící komise 1.Hodnocení kariérního plánu pracovníka (dále jen hodnocení) je prováděno každé tři (3) ka počínaje: (1) vydáním tohoto opatření u pracovníků s pracovním poměrem na dobu neurčitou uplynutím doby trvání pracovního poměru na dobu určitou a podáním návrhu na prodloužení poměru anebo před podáním návrhu na uzavření pracovního poměru na dobu neurčitou, a to v uvedených v článku 5. tohoto opatření. 2.Hodnocení je prováděno na základě míry naplnění požadavků definovaných v tomto opatření pedagogická činnost, tvůrčí a ostatní činnost a dále v úrovni měkkých dovedností pracovn kariérního postupu a v manažerských dovednostech u vedoucích pracovníků. 3.Jmenování profesorem nebo docentem v průběhu hodnoceného období nahrazuje hodnocení. 4.Z hodnocení na základě rozhodnutí vedoucího katedry/pracoviště mohou být vyjmuti pracovn týdenní pracovní dobou do 12 hodin týdně. 5.Hodnocení musí být provedeno objektivně, transparentně, při dodržením zásad rovného přís zákazu jakéhokoli projevu diskriminace. Hodnocením se posuzuje míra naplnění kariérního pracovníka v uplynulém období ve vztahu k požadavkům na pracovníka kladených v návaznost pracovní zařazení a ke kritériím danými tímto opatřením. 6.Hodnocení provádí Hodnotící komise (dále jen komise) a její členy jmenuje děkan fakulty. minimálně pětičlenná, tvořená pověřenými členy Evaluační komise a jmenovaná děkanem faku 11 odst. 7 a čl. 29 odst. 4 Statutu Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, a vědeckými pracovníky fakulty a vedoucí personálního oddělení. Funkční období komise je roky). Děkan současně pověří jednoho ze jmenovaných členů komise funkcí předsedy komise, svého zástupce. 7.V případě hodnocení člena komise je členem komise děkan fakulty. V případě hodnocení pře předsedou komise jeho zástupce. 8.Hodnocení plnění kariérního plánu akademických pracovníků pověřených výkonem funkce prod děkan fakulty, a to přiměřeně, zejména s ohledem na plnění jejich rozvojových plánů činn agendy, dle Opatření děkana č. 4/2022. 9.Děkan je oprávněn v průběhu funkčního období hodnotící komise měnit její personální obsa zejména v návaznosti na změny v personálním obsazení Evaluační komise, kariérního postup ukončení členství v komisi na vlastní žádost jejího člena. Čl. 3 Jednání a závěry hodnotící komise 1.Předseda komise ve spolupráci s personálním oddělením minimálně pět (5) pracovních dnů p jednání komise zajistí předání podkladů jednotlivým členům komise. 2.Komise hodnotí pracovníky fakulty na svém jednání. Jednání komise musí být přítomen její jeho zástupce a minimálně další dva členové komise. 3.Jednání komise je neveřejné. K jednání komise může být přizván vedoucí katedry/pracovišt hodnocený pracovník přísluší. 4.Pokud komise není spokojena s podklady pro hodnocení, přizve hodnoceného pracovníka na h pohovor, který může proběhnout i distančně. Dále pohovor proběhne, pokud o něj pracovník 5.Komise posoudí i další činnosti pracovníka, které nejsou explicitně uvedeny v tomto opat činnosti prokazatelně přispěly k prosazování dobrého jména UK anebo fakulty anebo přispě spolupráce fakulty s aplikační sférou. 6.Členové komise jsou povinni zachovat mlčenlivost o všech osobních údajích a skutečnostec seznámili při výkonu funkce člena komise nebo v souvislosti s ní. 7.Jednání komise naplánuje její předseda, aby hodnocení bylo provedeno nejpozději patnáct kalendářních dní před ukončením doby pracovního poměru anebo termínem uplynutí doby stan odstranění pracovních nedostatků. Lhůta patnácti (15) dní platí i pro mimořádný termín u dle článku 5 tohoto opatření. 8.Předseda komise musí zajistit termín zasedání komise i v případě pracovníka, u něhož se kariérního plánu v období delším než 12 měsíců od konání posledního hodnocení plnění kar kratším než 36 měsíců anebo kratším než 12 měsíců od doručení výzvy k odstranění nedosta 9.Komise rozhoduje hlasováním, a to prostou většinou. V případě rovnosti hlasů, hlas rozho předseda komise nebo jeho zástupce. 10Hodnotící komise zpracuje písemnou zprávu obsahující: (1) průběhu hodnotícího pohovoru ( uskutečnil), (2) návrh konečného hodnocení včetně doporučení pro další kariérní postup n (3) výsledek hlasování. 11Součástí návrhu konečného hodnocení může být jedno z níže uvedených rozhodnutí anebo dop a.a) Pracovník splnil požadavky na něj kladené v návaznosti na jeho pracovní zařazení a kvalitativní požadavky jemu dané tímto opatřením a náplní práce; b.b) Pracovník bude opakovaně hodnocen za jeden (1) až tři (3) roky; c.c) Doporučení písemně, formou výtky, vyzvat pracovníka k odstranění nedostatků v jeho protože nesplnil požadavky na něj kladené v návaznosti na jeho pracovní zařazení a kva kvalitativní požadavky jemu dané tímto opatřením a současně rozhodnout o opakovaném ho d.d) Pracovní poměr na dobu určitou nebude prodloužen, protože pracovník nesplnil požada kladené v návaznosti na jeho pracovní zařazení a kvantitativní i kvalitativní požadavk tímto opatřením; e.e) Pracovní poměr bude s pracovníkem ukončen dle § 52 písm. f) zákoníku práce. 1212. O výsledku hodnocení je pracovník a jeho nadřízený informován prostřednictvím person kde se pracovník může seznámit s obsahem hodnotící zprávy. Hodnocený pracovník má možnost na závěry komise písemně reagovat, pokud s nimi nesouhlasí, do patnácti (15) kalendářních dnů od oznámení o výsledku hodnocení. Následně bude jeho hod včetně zprávy komise a jeho písemné reakce, projednáno v rámci jednání kolegia děkana. Čl. 4 Podklady pro hodnocení 1.Personální oddělení předá vedoucím kateder/pracovišť jmenný seznam zaměstnanců, kteří po hodnocení plnění kariérního plánu, včetně mimořádného termínu hodnocení vyhlášeného děka opakovaného hodnocení. V seznamu bude u každého pracovníka uvedeno pracovní zařazení, vý úvazku a poznámka, zda v průběhu hodnoceného období došlo ke změně pracovního zařazení, práci anebo dlouhodobé pracovní neschopnosti. 2.Vedoucí katedry/pracoviště informuje pracovníky katedry/pracoviště o povinnosti zpracova pro hodnocení kariérního plánu a současně určí termín pro předání podkladů, ne však delš kalendářních dnů. 3.Pracovník, který prochází hodnocením plnění kariérního plánu, spolupracuje na zpracování vedoucím katedry/pracoviště, který je oprávněn doplnit hodnocení pracovníka. Podklady pr plnění kariérního plánu (viz příloha č. 1) předá pracovník na personální oddělení. 4.Zdrojem dat pro zpracování kvantitativních parametrů hodnocení zaměstnance v oblastech h Pedagogická činnost je Studijní Informační Systém (SIS); (2) Tvůrčí činnost je Osobní Bi databáze (OBD); (3) další aplikace určené k evidenci tvůrčí a ostatní činnosti k tomu úč zřízené. Čl. 5 Termíny 1.Pracovníci v pracovním poměru odevzdávají kariérní plán nejpozději do 15. září 2022. Ved určí termín pro projednání a schválení kariérního plánu, a to nejpozději do 30. září 202 2.Nově přijatí pracovníci do pracovního poměru na dobu určitou odevzdají kariérní plán ved a to nejpozději dva (2) týdny (tj. 14 kalendářních dnů) před vypršením termínu konce ada V období od odevzdání kariérního plánu do konce adaptačního období určí vedoucí katedry projednání a schválení kariérního plánu. 3.Hodnocení plnění kariérního plánu pracovníků s pracovním poměrem na dobu určitou, kteří pokračování pracovního poměru, je zahájeno šest (6) měsíců před termínem ukončení pracov 4.Hodnocení plnění kariérního plánu pracovníků s pracovním poměrem na dobu neurčitou je za měsíců před uplynutím období schváleného kariérního plánu. 5.Děkan může vyhlásit mimořádný termín plnění kariérního plánu. Hodnocení probíhá v devade kalendářních dnech, počínaje dnem vyhlášení mimořádného termínu. Čl. 6 Obecné ustanovení ke specifikaci katalogu pracovních pozic pro zaměstnance vykonávající pe tvůrčí činnost Kvalifikační předpoklady (minimální vzdělání, doporučená délka praxe, jazykové kompetence) pozice a mzdové třídy (AP1-AP4, VP1-VP3, L1 / L2) jsou stanoveny Opatřením rektora č. 56/2 náplně prací u všech uvedených pracovních pozic, resp. mzdových tříd, jsou v tomto předpis obecně popsané, a to jak pro oblast tvůrčí, pedagogickou tak i ostatní činnosti. Tvůrčí, p ostatní činnost u všech pracovních pozic pro účely FTVS je konkretizována kvantitativními indikátory. Čl. 7 Pedagogická činnost 1.Pedagogická činnost dle Opatření rektora č. 56/2021 zahrnuje realizaci podpůrných forem činnosti v pregraduálních studijních programech, vedení přednášek a cvičení, kontrolu st zápočty, kvalifikované zápočty), vedení nebo konzultování anebo oponování bakalářských a prací, vedení disertačních prací, oponentní posuzování disertačních nebo habilitačních p oponentní činnost v rámci habilitačních řízení, vedení nebo podíl na vedení výuky v kurz působení v komisích pro státní závěrečné zkoušky bakalářských a navazujících magisterský programech nebo pro státní rigorózní zkoušky, tvůrčí aplikaci výsledků vědecko- výzkumný pedagogické činnosti, zejména do vedení přednášek a dalších forem výuky v pregraduálním studiu, působení v komisích pro státní doktorské zkoušky a pro obhajoby disertačních pra komisích pro státní závěrečné zkoušky v pregraduálních studijních programech nebo pro st zkoušky. 2.Základním pilířem plnění pedagogické činnosti v jednotlivých mzdových třídách je objem p činnosti (PPČ), kterou se rozumí výuková činnost, která je rozvrhována v systému SIS a k z tematických plánů akreditovaných a vyučovaných studijních programů. Jedná se o přednáš semináře, teoretické semináře a kurzovní výuku. Délka jedné výukové hodiny PPČ odpovídá 3.Při stanovení limitů PPČ ve všech tarifních třídách akademických pracovníků se předpoklá se objem PPČ a reciproční nárůst tvůrčí případně ostatní činnosti, a to postupně od L2 a Pracovník zařazený do třídy L1 se nepodílí na tvůrčí činnosti, a proto není akademickým U vědeckých pracovníků zařazených ve třídách VP1 – VP3 je primární činností výzkum, zpra přijímání na řešení vědeckých projektů, proto z této podstaty nejsou akademickými pracov může vědecký pracovník vykonávat pedagogickou činnost, např. podíl na PPČ nebo na vedení takovém případě je nutné zvažovat správné zařazení, zda se jedná o akademického pracovní o vysokých školách. 4.Doporučené limity PPČ vyjádřené jako součet výukových hodin za jeden akademický rok jsou pozice a mzdové třídy (AP1-AP4, VP1-VP3, L1 / L2) stanoveny následovně: • AP4 118 h • AP3 168 h • AP2 308 h • AP1 364 h • L2 504 h • L1 616 h • VP3 0 h • VP2 0 h • VP1 0 h Čl. 8 Tvůrčí a ostatní činnost 1. Tvůrčí (podíl na řešení dílčích výzkumných nebo vývojových úkolů, rešerše nebo anotace vědecké literatury, podíl na publikační činnosti pro vzdělávací účely, samostatné řešení s výzkumných nebo vývojových úkolů a jejich publikování v recenzovaných časopisech nebo ve v monografiích anebo v recenzovaných sbornících, zabezpečení výzkumné činnosti např. organiz řešení úkolů základního nebo aplikovaného výzkumu anebo vývoje se zásadním významem pro da vedení nebo koordinace náročných výzkumných projektů nebo relativně samostatných částí tak na alespoň národní úrovni, práce ve výzkumném týmu včetně kooperace se zahraničními badate a oponentská činnost při posuzování projektů v rámci příslušného oboru na národní anebo me úrovni, expertizní činnost na národní nebo mezinárodní úrovni) a ostatní činnost (členství hodnotících radách / komisích, naplňování třetí role univerzity, vystupování v médiích, me spolupráce, mentoring, zahraniční mobilita, dovednosti v oblasti ICT, administrativní činn chodu univerzity) je vyjmenována v Opatření rektora č. 56/2021. 2. Pro účely FTVS je tvůrčí a ostatní činnost (TOČ) tvořena rozmanitými aktivitami a povin časovou dotací, které jsou sdruženy do ucelených balíků podobných činností progresivně dop (postupně od L2 až po AP4). Tímto způsobem jsou kompletovány pracovní náplně pro každou mz 3. Pokrytí požadovaných a zároveň rozmanitých činností kateder je zajištěno určením pracov jednotlivým pracovníků, a to přiřazením variabilního zastoupení a podílu balíků činností v náplních. V každé mzdové třídě je určen minimální objem pracovního času pro zařazené balík vytvářejí pracovní náplň. Nad rámec těchto minimálních požadavků se uplatňuje zastupitelno pracovní náplni, doporučuje se však naplnění požadavku 1700 hod ročně pro plný pracovní úv následujícího vzorce níže. PPČ + TOČ + Odborné činnosti a kariérní růst = 1700 h /rok 4. Balíky činností a minimální počty hodin PPČ v jednotlivých mzdových třídách a pro Odbor Kariérní růst jsou obsahem následující tabulky: 5. Položkám balíků (jednotlivým činnostem) TOČ jsou přiřazeny časové dotace, které mohou d kvantitativní ukazatel (např. počet stránek odborné knihy) viz Příloha 1 tohoto opatření. kalibrace balíků TOČ je předmětem činnosti poradního orgánu děkana – Evaluační komise zříz 11 odst. 7 a čl. 29 odst. 4 Statutu Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a kolegiem děkana jsou zveřejňovány v samostatném dokumentu. 6. Jakékoliv externí financování na základě přiděleného projektového financování, smluvně činnosti, programu CŽV nebo kontrahovaného a smluvního výzkumu může nahrazovat plnění TOČ zaměstnance (tzv. vnořené úvazky). 7. Průběžné vyhodnocování plnění doporučených limitů PPČ, balíků TOČ, Ostatních činností a v rámci ročního fondu pracovní doby vyhodnocuje vedoucí katedry/pracoviště. Čl. 9 Přechodná ustanovení a Účinnost 1.Doručování, předávání dokumentů a podkladů v popsaných v tomto opatření se děje prostřed podatelny fakulty, elektronicky prostřednictvím elektronické spisové služby anebo osobně oddělení fakulty. 2.Tímto opatřením se ruší Opatření děkanky č. 1/2016. 3.Tímto opatřením se ruší Opatření děkanky č. 17/2020 4.Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu děkana. 5.Toto opatření se zveřejňuje na veřejné části internetových stránek (úřední desce) UK FTV V Praze dne 1. 6. 2022 doc. PhDr. Miroslav Petr, Ph.D. děkan UK FTVS