• Aktuality

Aktuality

5. dubna 2024

Jsme součástí projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+

Partnerství pro vzdělávání 2030+ se rozrostlo. Novými odbornými partnery se podpisem memoranda staly Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a vydavatelství Wolters Kluwer. Mezi konzultační partnery přibyl Národní pedagogický institut.



Připojili jsme ke spolupráci na zlepšování výsledků výuky, wellbeingu dětí i vyučujících a rovných šancí v rámci českého vzdělávacího systému. Iniciativu Partnerství pro vzdělávání 2030+ založilo v roce 2020 sedm střešních platforem sdružujících organizace a instituce zabývající se vzděláváním. Jejich cílem je přivádět napříč neziskovým sektorem, veřejnou správou a samosprávou k jednomu stolu klíčové aktéry a odborníky, jejichž spolupráce a shoda jsou nutné pro zlepšení vzdělávacích výsledků a wellbeingu dětí a mladých lidí a pro snižování nerovností v přístupu ke vzdělávání, a tím příspívat k naplňování Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.


Partnerství pro vzdělávání 2030+ se ve svých pracovních skupinách primárně zaměřuje na problematiku wellbeingu žáků a žákyň a jejich vyučujících a na téma místní školské správy a pedagogického leadershipu a důrazem na participaci při tvorbě veřejných politik. Výsledky jeho dosavadní činnosti jsou shrnuty v nově vydané odborné publikaci Partnerství pro vzdělávání 2030+ jako spojenec Strategie 2030+. Publikace obsahuje šest statí, které se věnují teoretickým východiskům, na nichž Partnerství staví (participace, otevřené vládnutí, kolektivní dopad), ale především shrnují výsledky více než tříletého úsilí expertů ze zapojených organizací. Každá z nově zapojených institucí a organizací přináší cenné know-how umožňující spolupráci v těchto oblastech dále prohloubit a posunout.


Jsem moc ráda, že se Partnerství 2030+ neustále rozšiřuje o nové klíčové partnery. V tomto případě se těšíme na spolupráci s Fakultou tělovýchovy a sportu UK na tématu vlivu pohybu na učení dětí. Dále jsem vděčná za dlouhodobou spolupráci s nakladatelstvím Wolters Kluwer, které se nyní oficiálně stává součástí Partnerství v roli odborného partnera. V neposlední řadě jsme rozšířili spolupráci se státní správou tím, že jsme rozšířili řady konzultačních partnerů vedle MŠMT, ČŠI a NÚDZ o Národní pedagogický institut ČR, se kterým budeme spolupracovat na zvýšení informovanosti směrem ke školách ohledně potřebnosti podpory wellbeingu žáků,” říká programová manažerka Partnerství pro vzdělávání 2030+ Silvie Pýchová.


Fakulta tělesné výchovy a sportu byla vždy spojena s výkonnostním pojetím sportu, dnes ale společnost volá po tom, abychom se více zabývali i všeobecnými pohybovými aktivitami, hledali cesty, jak zvyšovat motivaci dětí k pohybu. Pro spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ vidím prostor ve všech třech rolích, do kterých má vysoká škola zasahovat – jak ve vzdělávací činnosti, tak ve vědecké činnosti a samozřejmě i ve třetí roli, kterou je společenská odpovědnost,” řekl při slavnostním podpisu Memoranda děkan Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy Miroslav Petr. K Partnerství pro vzdělávání 2030+ se fakulta připojila v roli odborného partnera jako vůbec první vysoká škola.


Již existující úzkou spolupráci s Partnerstvím 2030+ potvrdili podpisem za společnost Wolters Kluwer její ředitel Petr Král a Naďa Eretová, šéfredaktorka redakce Řízení školy, která je součástí této společnosti. Naďa Eretová připomněla, že projekt Řízení školy, který na podzim oslaví 20. výročí, tvoří v rámci svých osmi časopisů, tří aplikací, odborných publikací, certifikace Rodiče vítáni i pořádání “školské” konference prostor pro edukování i transport myšlenek a idejí a podílí se na směřování regionálního školství. “Řízení školy není jen předkladatelem obsahu, pečlivě vážíme, jaké informace a od koho budeme do terénu předávat. Velmi pracně jsme si tak vybudovali reputační sílu, kterou vnímáme také jako velký závazek. Hlavní je pro nás vize, kam směřujeme. To je Strategie 2030+, na které je široký konsenzus a kterou se snažíme stále vracet do diskurzu vzdělávacího systému s cílem, aby nejlepší škola byla ta, která je nejblíž, a aby každé dítě zažívalo ve škole úspěch,” řekla Naďa Eretová.


V pořadí již pátým konzultačním partnerem se stal Národní pedagogický institut. “Vizí naší organizace je, aby se děti těšily do školy a učitelé měli tu nejlepší práci na světě. Spolupráce v oblasti wellbeingu s touto vizí, která se opravdu silně propisuje v naší organizaci, koresponduje. Promítá se všemi útvary a například vstupuje i do revize RVP, kterou v tuto chvíli řešíme. je pro nás samozřejmé, že principy wellbeingu se musí propsat i do dokumentů, které jsou vstupním předpokladem pro učení,” řekla k zapojení Národního pedagogického institutu do Partnerství pro vzdělávání 2030+ Klára Bezděková, náměstkyně ředitele této instituce.


Zdroj: Partnerství pro vzdělávání 2030+


Sdílet na: