Společenskovědní sekce

Metodologie výzkumu v kinantropologii


  • Vědecké poznání, kinantropologie v soustavě věd. výzkumné metody (přehled), vědecké zákonitosti a jejich druhy

  • Výzkumný materiál a jeho kategorizace. Zkoumané vlastnosti jako výzkumné proměnné, kódovaná data jako hodnoty proměnných. Druhy měření a typy kvantifikačních škál

  • Metody empirického výzkumu, pozorování vs. experiment, diagnostické metody, testy, dotazník

  • Struktura vědecké teorie – teoretické koncepty (konstrukty) a empirické indikátory. Definování vědeckých pojmů (definice klasická, operacionální, analytická). Hypotéza jako empiricky vyvratitelné tvrzení o zákonitém vztahu výzkumných proměnných

  • Vědecká hypotéza v systémové formulaci výzkumného problému. Výzkumné proměnné vstupní-výstupní a nezávislé. Nezávisle proměnné: relevantní, kontrolované, registrované, doprovodné a rušivé

  • Plán experimentu, jeho logická stavba (zvl. pravidlo jediného rozdílu), druhy experimentu, hlavní chyby při organizaci pokusu

  • Úvod do statistického zpracování výzkumných dat: vhodnost statistických metod pro data na různých druzích škál, statistické míry polohy a rozptylu, analýza vztahu pomocí korelace a regrese, statistika induktivní a věcná vs. statistická významnost výzkumných výsledků

  • Informační kvalita diagnostických metodik: měřicích metod, testů, dotazníků, klinických diagnostických metod. Validita a další vlastnosti diagnostických metodik – teorie testování

  • Kvalitativní výzkum jako intenzivní zkoumání vnitřních pohledů jedinců a jejich sociálního světa. Aplikace v sociologii a v pedagogických vědách. Hloubkové rozhovory, etnografické studie, případové studie. Kvalitativní analýza

  • Informatika ve výzkumné práci. Knihovnický informační systém. Bibliografické databáze. Přístup k informacím na Internetu. Statistické programy pro zpracování výzkumných dat. Využívání fakultní počítačové sítě


Doporučená literatura:

  • Blahuš, P.: K úloze tzv. kvantitativních metod v kinantropologii. Česká kinantropologie, Vol. 1, 1997, č. 1, s. 7-17

  • Blahuš, P.: K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha, Karolinum 1996

  • Blahuš, P.: Kinantropologie na Univerzitě Karlově. Tělesná výchova mládeže 59, 1993, č. 7, str. 17-23.

  • Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum 1997

  • Hendl, J.: Poznávání pomocí kvalitativního výzkumu. Česká kinantropologie. Vol. 1, 1997, č. 1. str. 19-28

  • Kasal, P., Svačina, Š.: Lékařská informatika. Praha, Karolinum 1998

  • Komeštík, B.,Fejtek, M..: Metodologie kinantropologického výzkumu – vybrané přednášky. Hradec Králové, Gaudeamus (nakl. Vysoké školy pedagogické), 1997

  • Kovář, R.:, Blahuš, P.: Aplikace vybraných statistických metod v antropomotorice. (Skripta) Praha, Univerzita Karlova 1989

  • Kovář, R. – Blahuš, P.: Stručný úvod do metodologie. (Skripta.) Praha, Univerzita Karlova 1970 (a tři další vydání)

  • Kubánková, V., Hendl, J.: Statistika pro zdravotníky. Praha, Avicenum 1986

  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha. Karolinum 1997


Základní zahraniční učebnice:

  • Thomas, J.R., Nelson, J.K.: Research methods in physical activity. Champaign, Human Kinetics 1996.


Doplňková literatura:

  • Blahuš, P.: K teorii testování pohybových schopností. Univerzita Karlova, Praha 1975.

  • Čelikovský, S. et. al: Empirické metody výzkumu v tělesné výchově. (Skripta) Praha, STN 1967.

  • Havránek, T.: Statistika pro biologické a lékařské vědy. Praha, Academia 1993.

  • Junger, J.: - Kasa. J.: Úvod do športovej kinantropológie (Skripta.) Prešov, Univerzita P. J. Šafaříka, Pedagog. fakulta, 1996.

  • Kerlinger, F.: Základy výzkumu chování, Praha, Academica 1973.

  • Měkota, K., Blahuš, P. Motorické testy v tělesné výchově. Praha, SPN 1983.

  • Mervart, J.: Základy metodologie vědy. Praha, Svoboda 1977.

  • Průcha, J.: Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha, Karolinum 1995.

  • Satrapa, P.: WORLD – WIDE WEB pro čtenáře, autory a misionáře. Praha, Neokortex 1996.

  • Travers, B.: Úvod do pedagogického výzkumu. Praha, SPN 1968.

Historie TV a sportu


  • Tělesná výchova a sport v životě starověkých civilizací

  • Sport a TV antického Řecka a řecká tradice v moderní TV a sportu

  • Utilitární TV ve starověkém Římě

  • Středověk - skutečně temné období TV a sportu?

  • Renesance, humanismus, osvícenství a filantropismus

  • Velké evropské TV systémy 19. st.

  • Vznik a vývoj moderního sportu

  • Moderní olympijské hnutí od A až do Z

  • Školní TV 19.a 20. St. a její symbióza se spolkovou TV a sportem.

  • TV a sport 20. st. včetně TV a sportu totalitních společností.

  • Sokolské hnutí a jeho místo ve vývoji České společnosti (ve všech jeho aspektech) a jeho role při vzniku moderní TV ve slovanských zemích

  • Český sport a podíl Čechů na rozvoji evropského sportu i moderního olympismu.

  • TV a sport meziválečného Československa, odraz demokracie nebo obraz roztříštěnosti?

  • Pobyt v přírodě v Českých zemích a Československu - turistka skauting a tramping.

  • TV a sport v Českých zemích a Československu za fašismu a komunismu.


Filosofie


  • Definice a předmět filosofie; mýtus versus logos; hledání počátků (archai) a základní látky; Hérakleitos a jeho reflexe pohybu a fysis.

  • Sókratés a jeho antropologický obrat; péče o duši jako koncept výchovy občana; sókratovský dialog; daimonión jako zárodek svědomí

  • Platónovo učení (podobenství o jeskyni a říše idejí, trojčlennost duše aj.)

  • Aristotelova metafyzika, logika a etika – principy jsoucna, pojetí ctností, katarze aj.

  • Stoicismus a epikurejství; linie asketismu a hédonismu ve filosofii

  • Křesťanská filosofie a etika (biblické základy – Desatero; Augustin, Akvinský)

  • Renesanční filosofie přírody (Kusánský, Koperník, Bruno) a politiky (utopie, Machiavelli, Hobbes)

  • Bacon a počátky novověké filosofie; učení o idolech a jeho význam pro vědu

  • Descartes a preference myšlení more geometrico; hledání vhodné metody v 17. století

  • Komenský a teologicko-filosofické základy jeho pedagogiky (koncept pansofie; labyrinty světa i myšlení aj.)

  • Empirismus novověku a jeho význam ve vědeckém myšlení (Locke, Berkeley, Hume)

  • Kritická filosofie Kanta; jeho etika a kategorický imperativ

  • Filosofie vůle a života (Schopenhauer, Nietzsche, Bergson)

  • Fenomenologie jako filosofický směr i metoda (Husserl, Heidegger, Patočka)

  • Existencionalismus (Kierkegaard, Sartre, Camus, Jaspers, Marcel)

  • Filosofie dialogu (Buber, Lévinas) a jazyka (Wittgenstein aj.); hermeneutika (Dilthey, Gadamer)

  • Základní antropologická otázka a hledání odpovědi (analytický přístup Kanta; antropologická paradigmata v dějinách)

  • Filosofické reflexe času a pohybu (od Hérakleita k Patočkovi); kinantropologické souvislosti

  • Filosofické reflexe těla jako půdorys pro medicínské a kinantropologické kontexty (historický průřez a současné vyústění)

  • Olympijská filosofie a etika (antické základy, Coubertinovo pojetí, fundamentální zásady dnešního olympismu)


Povinná literatura:

  • Bude určena na základě konzultace a dohody se zkoušejícím.


Doporučená literatura:

  • ANZENBACHER, Arno. Úvod do etiky. Z něm. orig. „Einfűhrung in die Ethik“ přel. Karel Šprunk. Praha : Academia, 2001.

  • BEDNÁŘ, Miloš. Pohyb člověka na biodromu : Cesta životem z pohledu (nejen) kinatropologie. Praha : Karolinum, 2009.

  • JIRÁSEK, Ivo. Filosofická kinantropologie : setkání filosofie, těla a pohybu. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005.

  • SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka a Slovník filosofických pojmů. Praha : Vyšehrad, 1998, 2004, 2007, 2010.

  • STŐRIG, Hans Joachim. Malé dějiny filosofie. Z něm. orig. „Kleine Weltgeschichte der Philosophie“ přel. Miroslav Petříček, Petr Rezek a Karel Šprunk. Kostelní Vydří : Karmelitánské nakl., 2000, 2007.


Seminář k rozšiřujícímu studiu filosofie, požadovanému ke splnění požadavků rigorózní zkoušky z filosofie na UK FTVS, se pořádá nepravidelně, zpravidla čtyřikrát ročně (pátek odpoledne a sobota dopoledne) – aktuální informace viz


Psychologie sportu


  • Vývoj psychologie sportu

  • Psychické procesy ve sportu

  • Osobnost sportovce

  • Psychologie hry

  • Interakce a socializace ve sportu

  • Vůdcovství ve sportu

  • Motorické učení, ideomotorika

  • Postoje a role ve sportu

  • Psychohygiena a sport

  • Psychologická příprava sportovce


Doporučená literatura:

  • Nakonečný, M.: Základy psychologie. Academia, Praha 1998

  • Macák, I., Hošek, V.: Psychologie tělesné výchovy a sportu. SPN, Praha 1989

  • Slepička, P.: Psychologie koučování. Olympia, Praha 1988

  • Vaněk, M. a kol.: Psychologie sportu. Olympia, Praha 1984

  • Weinberg, R.S., Gould, D.: Foundations of Sport and Exercise Psychology. Human kinetics 1995



Didaktika sportu


  • Systémové pojetí sportovního tréninku

  • Teoretickéa metodologické otázky struktury sportovního výkonu

  • Zátěžové podněty a problém specifické adaptace ve sportovním tréninku

  • Věkové aspekty rozvíjení specifické trénovanosti a jejich odkaz v koncepci dlouhodobého tréninku

  • Stimulace pohybových schopností

  • Didaktické možnosti uplatnění učení ve sportovním tréninku

  • Strategické a taktické schopnosti a dovednosti, jejich osvojování v tréninku a využití ve sportovních soutěžích

  • Vědecké řízení sportovního tréninku

  • Soudobé tendence přípravy vrcholových sportovců

  • Ergogenní determinance sportovní výkonnosti

  • Závodní sport jako fenomen moderní doby - filosofická a sociologická charakteristika

  • Společenský význam pohybových aktivit zdravotně (tělesně i smyslově) postižených - ve kterých oblastech a jak konkrétně se to projevuje

  • Odlišnosti v obsahu a postupech ve sportovní přípravě osob se zdravotním handicapem a zdravé populace.


Doporučená literatura:

  • Dobrý, L. , Semiginovský, B.: Sportovní hry. Výkon a trénink. 1. Vyd. Praha : Olympia, 1988. 196 s.

  • Dovalil, J. aj.: Sportovní trénink. Lexikon základních pojmů. 1. Vyd. Praha : Univerzita Karlova. Karolinum, 1992. 227 s.

  • Choutka, M.: Sportovní výkon. 1. Vyd. Praha: Olympia, 1981. 98 s.

  • Choutka, M., Dovalil, J.: Sportovní trénink. 2. Vyd. Praha: Olympia/Karolinum, 1991. 32 s. ISBN 80-7033-099-6.

  • Schnabel, B. aj.: Trainingswissenschaft: Leistung-Training- Wettkampf. 2. Vyd. Berlin: Sportverlag, 1997. 431 s. SIBN 3-328-00742-3.

  • Vaněk, M. aj.: Psychologie sportu. 1. Vyd. Praha: Olympia, 1983. 202 s.

  • Wilmore, J.H. a Costil, D.H.: Physiology of sport and exercise. 2. Vyd. Champaign: Human Kinetics, 1999. 710 s. ISBN 0-7360-0084-4.



Didaktika školní tělesné výchovy


  • Klíčová období ve vývoji školní tělesné výchovy (trendy, curriculum, podmínky atd.)

  • Motorická docilita a specifikace tělesné zátěže žáků a studentů (mladší, střední a starší věk)

  • Výzkumné projekty v didaktice, metodologie (možnosti a limity didaktického výzkumu)

  • Strukturace, modely a výběr učiva do školního curricula

  • Pohybové dovednosti, klasifikace dovedností, specifikace nácviku ve školní tělesné výchově, intervenující proměnné v nácviku

  • Druhy senzomotorického učení; činitelé v učení pohybových dovedností, jejich vliv a využití ve školní tělesné výchově

  • Prožitková cvičení, podstata a aplikace

  • Učitel tělesné výchovy; schopnosti; dovednosti, vlastnosti; struktura a dynamika vyučovací činnosti učitele

  • Organizační formy ve školní tělesné výchově, efektivita

  • Limitující činitele efektivity školní tělesné výchovy;diagnostika efektivity školní tělesné výchovy.


Doporučená literatura:

  • Rychtecký, A., Fialová, L.: Didaktika školní tělesné výchovy. Praha, Karolinum 1998.

  • Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996, 4. Část.

  • Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996, kapit. 2.

  • Kareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998m s: 65-76.



Pedagogika


  • Zdroje poznání v pedagogice a pedagogice sportu, teorie a současné pojetí pedagogiky sportu

  • Sport jako socializační prostředí, cíle a úkoly pedagogiky sportu

  • Vývoj a výchova sportovce, rozvoj individuální osobnosti sportovce

  • Základy motorického učení, transfer

  • Motivace mládeže ke sportovní činnosti, fair play

  • Role a činnost trenéra, problémy interakce

  • Pedagogické otázky vedení sportovní skupiny

  • Diagnostické otázky činnosti trenéra, diagnostika sportovce

  • Komunikace trenér - sportovec, zásady taktního chování

  • Problémy ukončení sportovní dráhy


Doporučená literatura:

  • Cipro, M.: Prameny výchovy I. a II. Praha, SPN 1991

  • Pařízek, V.: Základy obecné pedagogiky. Praha, PedF UK 1996

  • Pelikán, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amosium servis 1995

  • Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997

  • Průcha, J.: Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe.Praha, Karolinum 1995

  • Svoboda B.: Stručná pedagogika sportu. Praha, Karolinum 1996

  • Svoboda, B., Kocourek, J., Bartůněk, J.: Kapitoly z pedagogiky pro studující tělesné výchovy III. Praha, Univerzita Karlova 1991



Ekonomie


  • Vliv vývoje státního rozpočtu ČR na fungování ekonomickýchsubjektů v oblasti TV a sportu.

  • Důsledky vývoje kursu české koruny na fungování ekonomických subjektů v oblasti TV a sportu.

  • Ekonomická integrace ČR do Evropské unie a prosperita mikroekonomických subjektů terciálního sektoru.

  • Optimální rozsah produkce ekonomických subjektů v oblasti TVa sportu v podmínkách české ekonomiky.

  • Vývoj spotřebitelského přebytku realizovaného zákazníkem přispotřebě vybraných produktů terciálního sektoru.

  • Podíl tvorby subjektů školství a sportu na hrubém domácímproduktu ČR.

  • Porovnání ekonomické situace subjektů terciální sféry ČRa Evropské unie.

  • Vliv vývoje hospodářského cyklu na mikroekonomické subjektyterciálního sektoru.

  • Vliv vývoje míry nezaměstnanosti v ČR na fungovánípodnikatelských subjektů v české ekonomice se zaměřením naoblast sportu.

  • Optimalizace volby právních forem podnikání v oblasti TVa sportu.


Doporučená literatura:

  • Kraft, J., Bednářová, P. Teorie ekonomie a její kvantifikovaná realita v české ekonomice: skripta. Liberec: Technická univerzita Liberec, 1999.

  • Kraft, J. Světová ekonomika a ekonomická integrace: skripta. Liberec: Technická univerzita Liberec, 1998.

  • Dornbusch, R., Fischer, S. Makroekonomie: skripta. Praha: Nadace Economics, SPN 1994.

  • Frank, RH. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda 1995.



Speciální psychologie


  • Pohybové funkce a kvalita života

  • Sebehodnocení a duševní zdraví

  • Odolnost v pojetí self efficacy

  • Pohybová aktivita a rozvoj osobnosti

  • Úloha pohybu ve zdravém životním stylu

  • Zátěž a utváření osobnosti

  • Úloha relaxace v duševní hygieně

  • Sportovní trénink a kvalita života u somatických postižení

  • Vhodnost pohybových programů u psychotiků

  • Pohyb jako salutor v léčbě neuróz

  • Behaviorální pohybové programy vhodné pro prevenci a léčbu závislých


Doporučená literatura:

  • BANDURA,A.1997: Self Efficacy. The Exercise of Control. New Zork,Freeman.

  • CSIKSZENTMIHALYI,M. (1996): O štěstí a smyslu života.Nakladatelství Lidové noviny.

  • DOSTÁLEK, C.: 1996. Hathajóga. Praha, Vydavatelství Karolinum.

  • DUŠEEVNÍ PORUCHY A PORUCHY CHOVÁNÍ. 1992.10. revize VHO AEeneva, Psychatrické centrum Praha

  • HÁTLOVÁ, B.(1998): Uplatnění sportovních činností v psychiatrických zařízeních. Česká kinantropologie, 1998,2.č.5.s.33 - 45.

  • HÁTLOVÁ,B.(1999): Možnosti kinezioterapie v léčbě dlouhodobě hospitalizovaných pacientů s diagnózou schizofrenního o­nemocnění. Č.S.Psychiatrie, 95,1999. No 5 pp. 325-335. ISSN 1212-0383

  • HOŠEK,V., MACHAČ,M., MACHAČOVÁ,H.(1986): Psychohygienické efekty tělesných cvičení a speciální psychologické techniky sebepřípravy sportovce. Olympia - S/9407, Praha

  • HOŠEK,V.1994. Psychologie odolnosti .UK Praha.

  • KREJČÍ, M.(1998).: Uplatnění jógy v resocializačním procesu dětí a mládeže. PF JU České Budějovice. ISBN 80-7040-311-X

  • KŘIVOHLAVÝ, J., (1994):Jak zvládat stres. Grada, Praha

  • NEŠPOR, K.(1994): Význam sportu a tělesného cvičení v prevenci škod působených návykovými látkami u dětí a mládeže. Tělesná výchova a sport u mládeže, 60, 1994, 5, s. 14- 16.

  • ROTGERS,F., a kol.(1999): Léčba drogových závislostí. Grada Publishing s.r.o.

  • VÁGNEROVÁ,M.(1999): Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál. Praha.


Obecná, vývojová, pedagogická a sociální psychologie


  • Psychologie jako věda a její význam pro profese kde dominuje jednání s lidmi.

  • Vývoj psychiky.

  • Psychické procesy.

  • Inteligence.

  • Osobnost a její poznávání.

  • Socializace.

  • Jedinec v sociální skupině.

  • Metody psychologie.

  • Psychohygiena, psychický stres, psychosomatika.

  • Hromadné chování.


Doporučená literatura:

  • Atkinsonová R.L. et al.: Psychologie. Victoria publishing, Praha, 1995

  • Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha, 1997

  • Hošek, V.: Psychologie odolnosti. Univerzita Karlova, Praha, 1994

  • Machač, M. et al.: Emoce a výkonnost. SPN Praha, 1985

  • Svoboda, B., Hošek, V.: Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. UK Praha, 1992

  • Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha,1999



Sociologie


  • Tělesná kultura a sport v hodnotovém systému současné populace

  • Sport jako specifický produkt kulturního vývoje

  • Perspektivy dalšího vývoje tělesné kultury a sportu

  • Funkce tělesné kultury a sportu u jednotlivých sociálních skupin a kategorií

  • Věkové hledisko jako strukturní faktor ve frekvenci pohybových aktivit

  • Pohybové aktivity jako způsob trávení volného času

  • Volný čas a proces socializace individua

  • Sport a massmédia

  • Dvojznačnost společenského uplatnění sportu

  • Handicapovanost jako specifický problém soudobé společnosti

  • Skupiny handicapovaných a jejich postavení ve společenské struktuře ČR

  • Sociální aspekty handicapovanosti a možnosti její kompenzace

  • Situace tělesně postižených na dnešním trhu práce

  • Skutečnosti pomáhající handicapovaným překonat vědomí společenské vyřazenosti

  • Uplatnění pohybové složky v systému komplexní péče o zdravotně postižené

  • Místo pohybových aktivit v životním způsobu dnešních handicapovaných

  • Děti a mládež jako cílové kategorie společenského uplatnění tělesné kultury a sportu

  • Fenomén sportovní podívané

  • Úloha sportu a tělesné výchovy vůči patogenním jevům v řadách mládeže

  • Možnosti empirického zkoumání významu sportu u jednotlivých sociálních skupin

  • Hlavní metodologické problémy v oblasti pohybových aktivit


Doporučená literatura:

  • ADORNO, T., HABERMAS, J, FRIEDEBURG, L.V. Didaktika a sociologie.

  • BAUMAN, Z. Kariéra.

  • BAUMAN, Z. Sociologie.

  • BAUMAN, Z. Vízie ludského sveta.

  • BERGER, P.L. Pozvání do sociologie.

  • BURIÁNEK, J. Sociologie.

  • DURKHEIM, E. Sociologie a filosofie.

  • FOURASTIÉ, J. 40 000 hodin.

  • HENDL, J. Kvalitativní metody

  • HIRSZOWICZOVÁ, M. Sociologické konfrontácie.

  • HOBSBAWM, E. Věk extrémů

  • KELLER, J. Úvod do sociologie

  • KELLER, J. Dvanáct omylů sociologie.

  • KELLER, J. Nedomyšlená společnost.

  • KLOSKOWSKA, A. Masová kultura.

  • LAMSER, V. Základy sociologického výzkumu

  • MILLS, C.W. Sociologická imaginace.

  • NOELLEOVÁ, E. Výzkum veřejného mínění.

  • PETRUSEK, M. Co je to sociologie?

  • REICH, R. Dílo národů.

  • RIESMAN, D. Osamělý dav.

  • SWOBODA, H. Statistika.

  • SZCZEPAŇSKI, J. Sociológia..

  • TOFFLER, A. Šok z budoucnosti.

  • WEBER, M. Metodologie, sociologie a politika.

  • ZICH, F. Sociologický výzkum.


Etika


  • Dobro a zlo v dějinách filosofie

  • Kantův mravní imperativ

  • Aristotelova „Mesotes a Eudaimonia“

  • Hédonismus v etice

  • Nietzsche a resentiment v etice

  • Voluntarismus a etika

  • Charisma a etika

  • Thanatologie

  • Charitas a cupiditas

  • Asymetrická zodpovědnost

  • Legalita a legitimnost

  • Eko-, Holo-, Trans- a potřeby současné etiky


Doporučená literatura:

  • Höffding, H., Král, J.: Přehledné dějiny filosofie. Praha 1949.

  • Petříček, M.: Úvod do filosofie. Praha 1994.

  • Hogenová, A.: Etika a sport. Praha, Carolinum 1997

  • Hogenová, A.: Areté – základ olympijské filosofie. Praha 2000.



Management, marketing


  • Management sportovních a tělovýchovných služeb

  • Finanční management sportovních organizací

  • Dary a sponzorování sportu

  • Management občanských sdružení v oblasti sportu

  • Změny obsahu manažerských činností sportovních organizací v návaznosti na integraci České republiky do Evropské unie

  • Organizování institucí v oblasti sportu

  • Odměňování sportovců, trenérů a funkcionářů sportu

  • Marketing nebo komercionalizace – silné a slabé stránky uplatnění marketingu ve sportu

  • Chování spotřebitele jako odezva na marketing

  • Prodej reklamy v oblasti sportu

  • Obchodovatelné produkty v oblasti sportu a strategie jejich obchodu

  • Propagační strategie vybraných sportovních produktů

  • Image ve sportu

  • Cenová politika podnikatelských subjektů v oblasti sportu

  • Kvalita a sortiment služeb poskytovaných ve sportu


Doporučená literatura:

  • Čáslavová, E., Management sportu. Praha: East West Publishing. 2000. 172s. ISBN 80-7219-010-5.

  • Koontz, H., Weihrich, H., Management. 10. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-85605-45-7.

  • Vodáček, L., Vodáčková, O. Management na prahu 90.let. Praha: Management Press, 1994. 257 s. ISBN 80-85603-55-1.

  • Hhannagan, J.T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s. ISBN 80-85943-07-7.

  • Hhoráková, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. 365s. ISBN 80-85424-83-5.

  • Kotler, P. Marketing, management: analýza, plánování, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1991, 789s. ISBN 80-85605-08-2.

  • Mullin, B.J., Hardy, S., Sutton, W.A. Sportmarketing. Leeds: Human Kinetics Publishers, 1985. P.295. ISBN 3-428-07677-X.

  • Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.


Poslední změna: 18. květen 2021 20:29 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: