Mgr. Libuše Čadová, Ph.D.

Profesní charakteristika

  • 1999-2003: Studium PdF UP v Olomouci, obor: matematika-přírodopis.

  • 2003-2008: Doktorské studium PdF UP v Olomouci, Katedra antropologie a zdravovědy, obor: Antropologie, téma disertační práce: „Kulturní specifika vietnamské menšiny v ČR“.

  • 2003-2005: Asistent na Katedře antropologie a zdravovědy PdF UP v Olomouci

  • 2010-dosud: Instruktor Čchen Tchaj-ti čchüan a Tchaj-ti čchi-kung v Taiji Akademii Praha, příležitostná přednášková činnost tamtéž.

  • 2012-dosud: člen akreditační komise udělující certifikát „Instruktor Wu-shu“ v Taiji Akademii Praha, akreditováno MŠMT.

  • 2013: Studijní cesta po Číně - zde získala 1. a 3. místo za tradiční sestavu tchaj-ťi čchüan na Mezinárodních soutěžích v Jiao Zhuo a Chentiakou.

  • 2003-2004: Spolupráce na antropometrických měřeních v rámci výzkumného záměru Katedry antropologie a zdravovědy PdF UP v Olomouci pro období let 1999-2004 schválených MŠMT ČR s názvem „Výzkum somatického a psychického stavu populace ČR s aplikacemi v antropagogice, pedagogické a poradenské psychologii, klinické antropologii a v ergonomii“.

  • 2002-2003: Spolupráce s UNESCO CLUB OLOMOUC, a členka slovenské redakční rady, která se podílela na projektu britské charitativní organizace Peace Child International.

  • 2002-2004: Spolupráce s protidrogovou koordinátorkou Olomouckého kraje na projektu: „Problém s nelegálními drogami a alkoholem na školách Olomouckého kraje v roce 2002“.

  • 2000-2001: Aktivní členka „Humanitární organizace na pomoc dětem na Ukrajině“. Absolvování dvou šestitýdenních pobytů na Ukrajině, organizování sbírek a výstav.


Výzkumné a vědecké zaměření

  • Čchen Tchaj-ti čchüan jako vnitřní styl bojového umění, Čchi-kung.

  • Kulturní specifika asijských menšin v ČR, multikulturní výchova.


Vědeckovýzkumná činnost

Seznam publikací viz:

https://orcid.org/0000-0003-2020-4994


  • ČADOVÁ, L. Asiaté – asijské menšiny v ČR. In: CICHÁ, M. et al. Výstup projektu FRVŠ/2005: Multikulturní výchova v antropologii národnostních a etnických menšin, jako součást kulturní a sociální antropologie (inovace). Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2005, s. 115.

  • ČADOVÁ, L. Multikulturní výchova – kulturní specifika Vietnamské menšiny v ČR. In: HLOUŠKOVÁ, D., ZAVADILOVÁ, K. (ed.) Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Sborník příspěvků z konference ACPS. Brno: Konvoj, 2007, s. 84-94. ISBN 978-80-7302-133-7.

  • CICHÁ, M., ČADOVÁ, L. Postoje a vědomosti českých žáků a budoucích pedagogů ve vztahu k Vietnamcům. Pedagogická orientace 2006, č. 3, s. 53-68. ISSN 1211-4669.

  • KREJČÍ, A., ČADOVÁ, L. Hodnotová orientace a životní postoje současných adolescentů. In: PEIDAGOGÓS, časopis pro pedagogiku a s tím související vědy. Ročník 2006, č. 1. ISSN 1213-3809.

  • PREISOVÁ KREJČÍ, A. a ČADOVÁ, L. Hodnocení morálky, životních cílů a postojů u vybraného okruhu dospívající mládeže v Olomouckém a Zlínském kraji - „zpráva z realizace rozvojového projektu“. In: E-Pedagogium. Olomouc: PdF UP. 1/2006, s. 57-70. ISSN 1213-7499.

  • Recenze: BROUČEK, S. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. In: UHEREK, Z. (sestavil). Integrace cizinců na území České republiky. Výzkumné zprávy a studie vytvořené na pracovištích Akademie věd České republiky na základě usnesení vlády České republiky č. 1266/2000 a 1360/2001. Praha: Akademie věd České republiky, 2003b. str. 7-184. In: E-Pedagogium, 2007, č. 2, s. 157-159. ISSN 12-13-7499.


Poslední změna: 18. září 2023 11:07 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: