1999-2003: Studium PdF UP v Olomouci, obor: matematika-přírodopis.
2003-2008: Doktorské studium PdF UP v Olomouci, Katedra antropologie a zdravovědy, obor: Antropologie, téma disertační práce: „Kulturní specifika vietnamské menšiny v ČR“.
2003-2005: Asistent na Katedře antropologie a zdravovědy PdF UP v Olomouci
2010-dosud: Instruktor Čchen Tchaj-ti čchüan a Tchaj-ti čchi-kung v Taiji Akademii Praha, příležitostná přednášková činnost tamtéž.
2012-dosud: člen akreditační komise udělující certifikát „Instruktor Wu-shu“ v Taiji Akademii Praha, akreditováno MŠMT.
2013: Studijní cesta po Číně - zde získala 1. a 3. místo za tradiční sestavu tchaj-ťi čchüan na Mezinárodních soutěžích v Jiao Zhuo a Chentiakou.
2003-2004: Spolupráce na antropometrických měřeních v rámci výzkumného záměru Katedry antropologie a zdravovědy PdF UP v Olomouci pro období let 1999-2004 schválených MŠMT ČR s názvem „Výzkum somatického a psychického stavu populace ČR s aplikacemi v antropagogice, pedagogické a poradenské psychologii, klinické antropologii a v ergonomii“.
2002-2003: Spolupráce s UNESCO CLUB OLOMOUC, a členka slovenské redakční rady, která se podílela na projektu britské charitativní organizace Peace Child International.
2002-2004: Spolupráce s protidrogovou koordinátorkou Olomouckého kraje na projektu: „Problém s nelegálními drogami a alkoholem na školách Olomouckého kraje v roce 2002“.
2000-2001: Aktivní členka „Humanitární organizace na pomoc dětem na Ukrajině“. Absolvování dvou šestitýdenních pobytů na Ukrajině, organizování sbírek a výstav.
Čchen Tchaj-ti čchüan jako vnitřní styl bojového umění, Čchi-kung.
Kulturní specifika asijských menšin v ČR, multikulturní výchova.
Seznam publikací viz:
https://orcid.org/0000-0003-2020-4994
ČADOVÁ, L. Asiaté – asijské menšiny v ČR. In: CICHÁ, M. et al. Výstup projektu FRVŠ/2005: Multikulturní výchova v antropologii národnostních a etnických menšin, jako součást kulturní a sociální antropologie (inovace). Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2005, s. 115.
ČADOVÁ, L. Multikulturní výchova – kulturní specifika Vietnamské menšiny v ČR. In: HLOUŠKOVÁ, D., ZAVADILOVÁ, K. (ed.) Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Sborník příspěvků z konference ACPS. Brno: Konvoj, 2007, s. 84-94. ISBN 978-80-7302-133-7.
CICHÁ, M., ČADOVÁ, L. Postoje a vědomosti českých žáků a budoucích pedagogů ve vztahu k Vietnamcům. Pedagogická orientace 2006, č. 3, s. 53-68. ISSN 1211-4669.
KREJČÍ, A., ČADOVÁ, L. Hodnotová orientace a životní postoje současných adolescentů. In: PEIDAGOGÓS, časopis pro pedagogiku a s tím související vědy. Ročník 2006, č. 1. ISSN 1213-3809.
PREISOVÁ KREJČÍ, A. a ČADOVÁ, L. Hodnocení morálky, životních cílů a postojů u vybraného okruhu dospívající mládeže v Olomouckém a Zlínském kraji - „zpráva z realizace rozvojového projektu“. In: E-Pedagogium. Olomouc: PdF UP. 1/2006, s. 57-70. ISSN 1213-7499.
Recenze: BROUČEK, S. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. In: UHEREK, Z. (sestavil). Integrace cizinců na území České republiky. Výzkumné zprávy a studie vytvořené na pracovištích Akademie věd České republiky na základě usnesení vlády České republiky č. 1266/2000 a 1360/2001. Praha: Akademie věd České republiky, 2003b. str. 7-184. In: E-Pedagogium, 2007, č. 2, s. 157-159. ISSN 12-13-7499.