PhDr. Jan Šíma, Ph.D. je absolventem UK FTVS.
Od roku 2006 je zaměstnán na katedře managementu sportu.
V pedagogické činnosti se zabývá výukou ekonomických předmětů.
Specializuje se na ekonomii, management a marketing sportu.
V uvedené oblasti je i vedoucím bakalářských a diplomových prací.
Vědeckou činnost zaměřuje na oblast sportovních služeb.
Je aktivním účastníkem konferencí se zaměřením na sportovní management a sportovní marketing.
Na mezinárodním studentském semináři Innovative Sportmanagement (ESSISA) 2009 v Amsterdamu obsadil první místo s projektem The Ecotricity Green Health Club.
Byl členem organizačního výboru konference sportovního managementu při EASM – European Association for Sport Management, Praha 2010 a členem organizačního výboru vědecké konference Pohybové aktivity ve vědě a praxi konané u příležitosti 60. výročí vzniku FTVS.
V roce 2012 absolvoval odbornou stáž na George Mason University ve státě Virginia, USA.
Od roku 2014 je předsedou kontrolní komise České asociace sportovních ekonomů a manažerů ČASEM.
Makroekonomie
Mikroekonomie
Základy ekonomie
Sportovní management
Management sportovních zařízení a akcí
Ekonomika sportu
Economics of Sport
Ekonomie, ekonomika sportu
monografie:
ŠÍMA, J. (2019). Ekonomika evropských profesionálních fotbalových klubů a soutěží. Praha: Ekopress. 145 s.
ŠÍMA, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Praha: Karolinum. 120 s.
kapitoly v monografii:
ŠÍMA, J. (2018). Segmentace mezinárodních trhů, targeting, positioning. In Štědroň, B. (Ed.), Mezinárodní marketing (s. 49-56). Praha: C.H. Beck.
ŠÍMA, J. (2013). Specifické aspekty marketingu sportovních akcí. In Boháček, J. (Ed.), Výzvy marketingu v současné krizi (pp. 143-151). Praha: Adart.
učebnice:
ŠÍMA, J. et al. (2013). Sportovní marketing: vybrané kapitoly. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu. 154 s.
cizojazyčné/zahraniční publikace:
ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2020). Analysis of the Polish Highest Football League Competition System. Sport and Tourism. Central European Journal, 3(1).
ŠÍMA, J., RUDA, T. (2019). Using the SERVQUAL Model in Prediction of Customer Satisfaction in Czech Fitness Centres. Management Studies, 7(1), 42-49.
ŠÍMA, J., RUDA, T, OMCIRK, V. (2015). Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the FIFA World Cup 2014 in Brazil. Studia Sportiva, 9(1), 267-273.
ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2014). Competitive Balance in the Austrian, Czech, Hungarian and Ukrainian Soccer Leagues. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 50(1), 83-92.
ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2013). Static Competitive Balance in Three Central European Highest Football Leagues. Ekonomika a management, 7(4), 40-47.
ŠÍMA, J., RUDA, T., OMCIRK, V. (2013). Dependence of the Overall National Team Market Value on its Success at UEFA EURO 2012. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 49(2), 32-42.
ŠÍMA, J., RUDA, T. (2012). Conceptualization of Methods Designed to Evaluation Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 48(2), 146-155.
ŠÍMA, J., RUDA, T. (2011). Customer Perception of Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 47(2), 68-77.
ŠÍMA, J. (2011). Competitive Balance in the German, Dutch and Czech Football Leagues. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 47(2), 51-67.
ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2011). Compared Competitive Balance Evaluation in the Dutch and the Czech Football Leagues between 1970 and 2010. Ekonomika a management, 5(2).
publikace v českém jazyce:
ŠÍMA, J., BARTOŠEK, D. (2016). Závislost velikosti tržních hodnot účastníků Mistrovství Evropy ve fotbale 2016 na dosaženém výsledku. Acta Academica Karviniensia, 18(3), 50-61.
ŠÍMA, J., BARTOŠEK, D. (2016). Historické poučení z tragických událostí na evropských fotbalových stadionech. Česká kinantropologie, 20(2), 190-202.
ŠÍMA, J., OMCIRK, V., RUDA, T. (2015). Mistrovství světa ve fotbale 2014 v kontextu tržní hodnoty týmů a jejich umístění. Česká kinantropologie, 19(2), 96-108.
ŠÍMA, J. (2013). Využití modelu SERVQUAL pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech. Česká kinantropologie, 17(4), 84-94.
ŠÍMA, J. (2011). Nové trendy v oblasti marketingu sportovních akcí. Marketing & Komunikace, 21(2), 12-15.
sborníky příspěvků evidovaných na Web of Science:
ŠÍMA, J., (2020). Sponsorship of European Professional Football Clubs. Proceedings of the International Conference Marketing Identity 2019, pp. 353-365.
ŠÍMA, J., (2019). The Use of Digital Media during the 2018 FIFA World Cup. Proceedings of the International Conference Marketing Identity 2018, pp. 277-288.
ŠÍMA, J., BERANOVÁ, M., NAVRÁTILOVÁ, M. (2018). Financial literacy of university students in the area of external financing. Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018. pp. 394-401.
ŠÍMA, J., RUDA, T. (2018). Servqual model used for prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres. Proceedings of the International Conference Marketing Identity 2017, pp. 238-246.
sborníky příspěvků neevidovaných na Web of Science:
ŠÍMA, J. (2012). Informační asymetrie mezi zákazníky a poskytovateli služeb v oblasti fitness. Sborník příspěvků z konference Asymetrie informací… teorie a praxe 2012, s. 155-162.
ŠÍMA, J. (2012). Hmotné vybavení jako ukazatel kvality služeb poskytovaných fitness centrem. Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference Scientia Movens, 441-446.
ŠÍMA, J. (2011). Koncepce státní podpory sportu pro pořádání sportovních akcí mezinárodního významu. Mezinárodní studentská konference Sciencia Movens 2011, s. 232-236.
ŠÍMA, J. (2008). Vyrovnanost jako největší bohatství sportu. Sborník příspěvků z mezinárodní studentské konference Věda v pohybu, pohyb ve vědě 2008, s. 198-202.